21 Mei 2012

Rajin Terlampau di Hari Minggu

Assalamualaikum dan selamat bersiaran. Adehh..lame sungguh aku tak berblog..windu-sewindu2nyer..ahakss..ceritanya banyak tapi bile mood dah ke laut tak jumpa dah pantai nak berlabuh..sendiri mau ingat la hukhuk..

Pagi tadi aku pegi keje tengok jalan dah banyak yang tutup sebab dah dipasang khemah untuk Hari Belia yang bermula lusa.Mungkin esok dah start jem la kekdahnya aku pun taktau camne nak sampai opis rabu sampai jumaat tu. Kalau tak datang opis agaknya2 tolak cuti tak..huhuhu..alasan!

So, biarkanlah cite pasal hari belia tu, nanti aku apdet. Hari ni aku nak stori pasal mood aku yang overst rajin  pagi semalam. Mood tu satu hal tapi yang pasti aku minat..minat masak dan aku suka sangat orang makan apa yang aku masak..hehehe.

lunch merangkap dinner..mihun sup


puding pelangi

kek coklat moist versi kukus
Cekononnye aku ke Mydin malam minggu tu nak cari bahan sebab memang nak buat mihun sup..(motip asik ke Mydin je..sebabnya dekat ngan umah aku) aku kan penggemar mihun tegar..hehehe..ala bahan2 pun aku buat simple2 je, letak ayam, fishball + fishcake dan daun sup..very the simple..tengah cari2 tu terpandang pulak, serbuk jelly..teringat la pulak aku ade pewarna yang colourful beli mase buat lapis pelangi tu, kali ni nak try buat puding pulak..so aku amik sepeket. Jalan lagi ade la promoter dok promote tepung kek dah siap sume just tinggal nak letak susu, butter and air je lagi..aku pun rembat la satu kekdahnya hari minggu dipenuhi dengan aktiviti masak2..pfuhh..

Pagi ni aku bawak kat opis, alhamdulillah dah abis dua bekas...ade yang nak tempah kuih lapis pelangi ari tu..gulpp..aku tak berani amik..belum ready lagi nak buka untuk tempahan..aku kan budak baru belajar..hehehe

Lately ni aku memang suka masak, dan aku suka orang makan tanpa banyak soal. Walaupun hasilnya tak se'gah' orang lain tapi aku cukup puas hati..dan yang penting aku ikhlas berkongsi dan bukan sekadar nak menunjuk2..

Insyaallah..nanti aku try nak wat rainbow cake plak..okeyla aku nak turun menyibuk kat lobi opis ni..ape ntah yang gedegang gedegung kat bawah..ade ape2 program ke? Jangan lupe ea same2 memeriahkan Himpunan Jutaan Belia yang akan bermula hari rabu ni. Jumpa di Putrajaya!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan