9 Mei 2012

HARI BELIA NEGARA



Aku baru dapat benda ni pagi tadi, so saje la nak war2 kan  kat korang..huhu. Hari Belia Negara (HBN) akan berlangsung lebih kurang 2 minggu lagi. Macam2 acara ada, sapa2 yang free tu sudi2kanlah hadir. Tahun ni kita sambut lima hari. Sebelum ni 3 hari je. Pastu ade lebih kurang 500 acara membabitkan belia yang dijangka 2 juta orang.


map parkir kenderaan
 Tahun lepas aku berkesempatan untuk join program ni..ya aammpuunnnnn..hari sabtu PM buat perasmian punyelah sesak dengan manusia. Aku pulak bawak mak aku, kesian mak..tapi mak aku bersemangat nak tengok itu ini. Esoknya ahad tu, kitorang sambung lagi pegi HBN..huhuhu..

Sepanjang HBN ni berlangsung, ade disediakan tram untuk pengunjung tapi masalahnye bile dah keadaan sesak dengan manusia tram pun tak leh nak lalu dah. Aku rasa hari kemuncaknya sabtu la. Mungkin hari lain okey lagi. 
map aktiviti & segmen
Bagi peminat sukan Satsuke, tahun ni tempatnya dihadapan MOF. Agak jauh jugak untuk kitorang menapak dari opis..huhu. Satsuke ni ala2 Ninja Warrior tu..best woo..best dok gelak kat orang..hahaha. Sape ade bran leh la cube, menang dapat cash tau.So aku sebagai duta tak rasmi memberi pesanan dan ingatan jangan lupe datang bawak family untuk sama-sama memeriahkan HBN 2012 nie.yeayy!!

2 ulasan:

  1. wak...jom joint sasuke nak..hihihi ;)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. a'ah ajak la wak subari..wak okehh jer..hahaha

      Padam