6 April 2012

JJCM : Nasi Ulam

Assalamualaikum..dan selamat bersiaran...Hari ni hari jumaat..minggu pertama April 2012. Sebenarnya hari ni aku baru masuk opis setelah 3 hari berkursus di KL..tapi pagi ni takmo cite lagi pasal kursus tu, ni nak cite pasal isnin lepas aku g makan2 kat restoran Nasi Ulam sebelah Amani Hotel sederet ngan Steambot Antarabangsa, Bandar Baru Bangi. Sape2 yang dok area ni mesti tau kan restoran ni kat mane, dan untuk lebih tepat lagi leh la saudara saudari tanye kat encik google..meh la aku tunjuk gambar..



Mase kitorang sampai ni dah nak maghrib, ingat nak makan lepas maghrib tapi sebabkan lapar sangat, so we decided makan dulu..pastu baru g solat. Aku pilih meja luar sebab nampak ade stall kerang bakar kat situ..
Kat sini 1 raga kerang bakar berharga RM4.50, murah 50sen dari Perantau Hill. Sebab kat Perantau Hill bese aku makan kerang bakar RM5..tak kisah la kan..kat restoran ni menu die ada ala carte n set berharga dari RM10++ sampai la RM50++ termasuk la nasi n air sirap. So sebabkan aku berdua kitorg pilih set nasi RM20++. Dalam 5min kerang kitorg sampai..tgk kerang besar2 tp agak kureng skit sbb payah nak bukak. aku panggil budak yg bakar tu mintak bakar sket lagi bagi kerang die terbukak senang nak kopek..tapi agak mengecewakan sbb same je..

Sebabkan hari tu aku tak berapa cerewet, aku makan jela..tak lame tu set yg kitorg order pulak sampai..



Kalau tengok, sedap je kan tapi jangan tertipu sebab yang sedap2 ni takde rase okehh..memang mengecewakan la..so takmo cite panjang2 kitorg makan tanpa bersuara, makan setakat yang boleh telan je. Dannn..nilah kali pertama dan terakhir aku makan kat sini. Aku takde la nak banned restoran ni,  just shared our experiances. Terpulang ,masing2 punye citarasa okehh..

Bil makanan termasuk la kerang tuh berrharga RM27.30. Okey la kot tapi sedih sebab tukang masak tak pandai masak..huhu..Pas abis solat kat masjid Bandar Baru Bangi, aku singgah kat 7e, beli roti...hahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan