16 April 2012

Ayam Kampung Batang Benar & Ana Ikan Bakar Petai

Assalamualaikum..dah makan lum? Kalau dah makan..alhamdulillah..ke ada yang berpuasa hari ni? Okey..takpe la..hari ni aku nak cerita pasal tempat makan..ala2 JJCM la ek..Walaupun ni cerita minggu lepas tapi tak kisah la, aku saje la nak share ngan korang kan..

Minggu lepas aku ke Nilai 3, saje la tengok2 barang, cuci2 mate..pastu dah merayau2 tu, ingat nak makan dulu..area Nilai 3 tu kedai makan pun tak berapa sangat, so aku teringat la satu kedai ni. Kalau bagi sesapa yang tau jalan nak ke Mantin dari Nilai 3 tu korang akan jumpa stesen komuter Batang Benar. Jalan depan lagi dekat trafic light sebelum Driving School. kalau korang berenti kat trafic light tu korang tengok la sebelah kiri. Kedainya memang senang nak cari dan nampak biasa2 je. Mase aku pegi ni kire ramai orang juga la.




Istimewanya makanan kat sini ayam, itik ngan ikan disalai, bukan goreng. So hari tu aku makan nasi ayam salai. Kat sini juga ade stall jual ABC ngan cendol, nasi kukus dan sape2 nak beli roti and cookies ade kedai yang bercermin gelap kat tepi tu. Suasana kat sini santai la, makanan pun sedap.
secret recipe..kipas pakai tangan, bukan pakai kipas elektrik..


nasi ayam salai yang aku order..terbaekk la..



ABC ni di curahkan ngan coklat..sangat best

Dah abis makan aku tapau lagi sekor ayam salai tuk ratah kat umah nanti dan bil yang kitorang bayar ari tu dengan nasi ayam 2 set, air teh o ais and neskepe ais, ABC dan tapau sekor ayam sume nya tak sampai rm30. So sape2 yang lalu kat area ni boleh la singgah..pastu tapau tuk aku sekali..hahaha

Okey, abis makan siang ni makan malam plak...amboi makan saje aku ni kan? pastu mula la komplen baju tak muat bagai..hehehe..takpe nanti kite sama2 pegi gym ek..hahaha. Kali ni restoran dekat dengan kilang Sony, Bangi..aku tak tau seksyen berapa. Kalau dari Warta tu jalan terus menghala ke Tol Bangi. Kedai ni sebelah ngan Balai Bomba..so tengah2 makan boleh dengar siren Bomba yek..hehe. Nama restoran ni Ana Ikan Bakar Petai..

Kat sini korang boleh pilih ikan yang segar, ketam, udang, lala atau kepah tuk suh diorang masak ikut selera korang. macam aku, aku ambil sekor kerapu dengan harga rm6 bagi 100g masak masam manis, setengah kilo lala bakar ngan petai and nasi putih 2.

kat tepi sebalah kanan tempat korang pilih and timbang ikan


oren susu yang sangat best
 

 
lala bakar petai, len kali takmo dah sebab isi lalanya ciput yang amat..huk3
 
kerapu masam manis..terbaekk

servis kat sini aku rasa okey la, takde la nak kene tunggu lame2.. makanan pun boleh tahan sedap dan bil malam tu rm72.40..kire ok la kan..len kali boleh datang lagi..sape nak belanja aku, cepat angkat tangan..hahaha



Tiada ulasan:

Catat Ulasan