11 September 2013

Kinohimitsu Japan Collagen Diamond 5300



Benda ni la yang aku beli ngan en.suami semalam bagai nak rak kami mengangkut gilir-gilir sebab berat weii..tapi en.suami la yang akhirnya bawak sampai ke sudah..hehehe. Ceritanya..en.suami ajak pegi Alamanda lepas balik keje nak jumpa kawan katenye..bagai orang mengantuk di sorong bantal..aku memang nak gi beli benda ni kat Watson @ Guardian sejak aku tau anak buah aku dok amal minum collagen ni muka die cantik, putih dan gebu.

Sebenarnya collagen  Kinohimitsu ni banyak jenis tapi aku pilih yang ni la sebab dia sesuai untuk umur 3 series ke atas..lelaki atau perempuan yang kulit kering, selalu dok dalam ekon, suka mengembara atau outdoor activity. Kira aku menepati ciri2 tu la kan..so aku pilih yang ni. Collagen ni dalam bentuk minuman..so pengguna pertama kali macam aku ni kene minum 1 botol sehari selama 6 hari berturut2 sebelum sarapan pagi atau sebelum tidur..tapi aku minum sebelum tidur.Lepas dah 6 hari tu..kene minum 1 botol untuk 2 hari je..so dalam kotak ni ada 32 botol free 2 botol. Ni aku beli kat Guardian harga RM256. Mula aku tak nak beli sebab duit takde tapi nasib baik en.suami baik hati..dia cakap ambil la kalau nak..ishhh..gile tak nak kan..opkos la aku nak..sebab nak cantik. Nak cantik bukan mase bujang je..dah kawin lagi la kene jaga badan..semua tu kan untuk suami..suami pun bertambah sayang..hehehe.

So, malam tadi aku dah start minum rasa cam laici...tunggu la lagi 5 hari, tengok keputusannye..so korang pun patut cuba collagen ni. Nak sedap simpan dalam peti sejuk dan goncang sebelum minum. Tapi harga mahal sikit la kan.Terpulang kat masing2 la. Sebelum ni aku dah cuba produk collagen yang murah kan..tapi hasil takde ape pun..nak sedap hati sendiri mungkin tak sesuai dengan aku..so kali ni aku cuba yang mahal pulak.Aku pun bukan la nak cantik sangat cuma kulit muka ni kering sebab aku keje dalam ekon, pastu kurang minum air..umor pun dah 3 series..aku takmo la jeragat naik...huhuhu

Ni Botol pertama aku minum

UPDATED : Alhamdulillah setelah hampir dua bulan aku makan kolagen ni, kulit kat area siku, lutut dan tumit tak kering dan bersisik. kulit muka pun dah tak kering mengelupas. Terpulang pada masing2, ikut kesesuaian badan. Mungkin lain orang lain pulak perubahannya. Lagi 1 breast dan punggung jadi cantik, hehehe..cantik macamane? try sendiri okies..






1 ulasan: