22 November 2012

Majlis Tunang..bukan aku punyee..


Minggu yang amat meletihkan..hehehe..actually aku baru masuk opis ari ni. Badan tersangat la penat suara pun dah macam nak demam ni..hukhuk..

Ni nak cerita minggu lepas, kenduri tunang..tapi cam tajuk tuh dah kate kan bukan aku punyeee..huhu..Sebenarnya majlis ni anak sedara aku ngan akak aku tunang serentak pada hari yang sama.. Kakak aku pasangannya dari Terengganu, anak sedara aku dari Kedah..sume jauh-jauh belakee.. nak buat camne kan..dah jodoh..

Kira ni sejarah dalam kampung la gamaknya bile kenduri tunang ada dua pasangan..dan antara orang yang sibuk menguruskan majlis siapa lagi kalau bukan aku..jadi orang dapur sampai tak sempat nak melaram pakai baju lawa-lawa..hukhuk..sabtu pagi2 aku ngan mak ke pasar  beli lauk pauk..balik rumah masak untuk makan tengah hari..rilek jap pastu buatkan hantaran yang tak siap lagi. Dalam sibuk-sibuk tu sempat lagi join pertandingan masak ko..dah la ujan lebat..hahaha..cerita ni next entri k..ari ni nak cerita pasal majlis tunang je..hahaha



Ni antara hantaran yang aku buat kat putrajaya..tapi sampai kampung aku tukar riben ngan polisterin tuh..huduh nau ghopenyee..ala..bleh la kan..sikit-sikit bakat terpendam tuh. Kalau nak tempah over bajet pulak kan..jangan membazir..duit tu boleh guna ke lain..kan..

Ni pulak gambar sume hantaran dari pihak akak aku tema kaler purple gold 11 dulang berbalas 9 dan anak sedara aku tema hijau 7 dulang berbalas 5. Ni ada gambar aku amik tapi gelap la pulak..tak pela nak tunjuk jugak..hehe




So, kenduri ahad tu berjalan dengan jayanya..dengan itu selamat la sudah akak ngan anak sedara aku menjadi tunangan orang..semoga kekal ke jinjang pelamin..pertanyaan orang kat aku, aku bila pulak?..aku hanya balas dengan senyuman..Allah jua Yang Maha Mengetahui..bila masa dan ketikanya kan...

Lepas abis bertungkus-lumus berkemas, aku siap2 berkejar ke Allson Klana pulak..ada apa kat sana? nanti la aku cerita kat next entri ek?

K, bai..








Tiada ulasan:

Catat Ulasan