9 Oktober 2013

Selamat Datang Oktober

Dah masuk minggu ke dua Oktober dah baru aku nak apdet entri. Kesibukan melanda diri. Dengan hal peribadi dan kerja di opis. Ini pun aku gagahkan untuk menaip seperenggan dua..kalau iyelah..hehehe

Majlis resepsi aku dah berlangsung minggu lepas. Walaupun ada sedikit kekurangan, tapi takpelah nak buat macamana..sedaya upaya kita nak buat yang terbaik..namun pasti ada kurangnya dimana-mana. Apapun terima kasih kepada keluarga, sanak saudara dan jiran tetangga yang bertungkus lumus sepanjang majlis aku. Balik dari bercuti badan aku tak berapa sihat. Tak tahulah kenapa..mungkin terlalu penat sepanjang minggu lepas. Namun, ada sedikit harapan aku selitkan..mudah-mudahan tak sihat ku ini membawa rezeki, berita gembira untuk aku dan suami serta keluarga yang sentiasa tertunggu berita gembira. 

Aku pun tak la terlalu excited nak buat test sendiri kat rumah sebab sebelum ni aku dah try tapi keputusan negatif...frust juga rasa sebab masa tu terlalu mengharap. Memandangkan waktu period sepatutnya minggu ni..so aku tunggu jela..andai kata takde barulah aku check. So, jelas la pada mereka-mereka yang pernah terdetik mengatakan aku pregnant sebelum bernikah tu tidaklah benar sama sekali. Yela, mungkin orang nampak aku macam tergesa-gesa nikah dulu. Sebab aku nikah dulu aku nak kejar yang wajib..aku tak nak kehulu kehilir dalam hubungan yang haram. Tipulah kalau ada yang kata..'eh, saya tak pernah jumpa bakal suami atau tunang atau pakwe saya'..zaman dulu aku caya la..tapi zaman sekarang susah nak percaya. Kenal hati budi bertahun-tahun pun tak guna juga..sebab kita tak tahu kesudahannya. Terpulang pada masing-masing. Yang penting berusaha, berdoa dan bertawakkal..mudah-mudahan dikurniakan jodoh yang baik.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan