9 Mei 2013

Ujian Saringan HIV & Talasemia


Pfuhhh..panas weh tengahari keluar gi buat appointment kat klinik dengkil..Dah puas aku dok men'google' klinik2 gomen yang buat ujian ni last2 paling dekat dan tak busy..ialah dengkil. Nak pegi Presint 9 pun boleh tapi lama la nak tunggu..mau demam kot..tak sanggup den dohh!!..

Alhamdulillah.. sampai kat klinik terus tanya kaunter mana nak daftar untuk buat test. First nurse tu tanya bila nak nikah..aku pun jawab la..pastu baru die bagi kami borang..dan terangkan apa yang kami kene buat. So die bagi tarikh 15/5 ni jam 10.30am untuk amik darah..aku neves la sebab rasanya die tak cucuk jari tau..die amik kat lengan sebab nak wat ujian Talasemia sekali..huhuhu..gerun..tapi nak nikah nye pasal..akak rela dik non!!..

Settle dah isi2 borang..ni borang die..



Macam kami akan nikah kat kampung aku di Negeri Sembilan..so dalam borang nikah tu takde borang HIV..jangan risau pulak cam aku sebelum ni..yela..dalam borang nikah die ada sekali borang hiv tu,,sekali aku punye takde..siap call akak aku lagi kot2 die tercicir borang tu..rupenye memang ilekk laa..so leh la guna borang hiv yang pihak hospital sediakan ni..sebab borang nikah setiap negeri tak sama..

Kalau Pahang macam ni la borang die..



Borang ni kene kepilkan dengan borang dari klinik tu masa buat ujian nanti..So next step..minggu ni die pegi kursus kawin kat presint 9...lepas dah dapat sijil baru la balik Temerloh sebab nak settle kan borang ni kat Pejabat Agama Daerah pulak..

Alhamdulillah setakat ni semua berjalan lancar..syukur sangat Allah mudahkan perjalanan kami..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan