20 Mei 2013

HIV & Talasemia Test : Done!


Alhamdulillah..urusan borang sume dah selesai..tinggal nak amik sign wali je pastu submit borang ke PAD Temerloh..harap2 urusan tu nanti tak makan masa yang lame la..

Untuk minggu ni, sementara dia outstation seminggu ke utara..aku settlekan keje opis apa yang tertangguh..die balik nanti, nak amik gambar plak..permohonan tu nanti kene sertakan gambar terkini berukuran pasport..kalau nikah di Negeri Sembilan, gambar lelaki wajib bersongkok, kalau negeri lain aku tak pasti la pulak.

Okey berbalik pada cerita test aku ari tu, aku ada mention appointment aku hari rabu 15hb kan? tapi kitorang terpaksa ubah sebab 15hb tu dia terlibat dalam majlis pelancaran Karnival Belia..so aku call klinik tanya tarikh lain..sekali nurse tu cakap takde kekosongan dalam minggu tu. kalau ada pun available untuk seorang je tapi hari lain2...isshh..masalah la pulak...okey la aku cakap, aku pegi hari isnin, dia pegi hari khamis. So, isnin tu petang aku pegi klinik dia hantar..kekdahnya kami la orang 1st yang sampai untuk test darah . Sampai je, die pun dok ayat la nurse tu mintak lepaskan die sorang sebab khamis ni ta dapat datang..huhu..pandai je kelentong..last2 nurse tu cakap ok la..so hari tu kami dua2 settle test.

Ape cerita 15hb tu? Aku dapat interview SPA..sepatutnya hari selasa 14hb tu aku kene pegi Seremban tapi disebabkan surat baru dapat hari selasa tu, die terus call SPA minta tukar tarikh..so SPA suh datang esoknya, rabu 15hb..so di pendekkan cite..15hb tu..kitorang tak test hiv, die pun tak terlibat dengan pelancaran tapi kitorang ke Seremban..hantar aku interview..tula, manusia mampu merancang tapi Dia yang tentukan..

p/s : interview hari tu memang mengecewakan..tawakal je la..ade rezeki..ade la kan?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan