17 Disember 2012

Roti Jala


Wahh..sekarang ni bukan main lagi aku kan..rajin betul masak-masak guna fry pan yang baru beli tu..hahaha..ape guna kalau beli setakat nak simpan kan uolls..hehe..

Ni nak ceritanya..sabtu petang tu aku buat roti jala..bahan-bahan memang dah ada, so jumaat malam tu beli ayam n rencah nak masak kari jela..Opkos la kan buat kari ayam kan nak cicah ngan roti jala..mabeless gitu..huhu

Acuan roti jala pun aku tak pakai yang ade tangkai tu..tapi jenis botol macam botol sos tapi muncung 3..bukan apa bile aku tengok blogger masak2 buat pakai acuan muncung 3 ni macam cantik je..so hati aku pun berbunga2 gak nak terai kan..Yela biasa kita makan roti jala ala2..serabai gitu..pastu gulung kan..tapi acuan ni kita buat cam ayam tikar..macam ni ha lebih kurang..



Aku tau..korang mesti kate tak kemas kan..hehe..gigil2 buat ni tau..maklum la beginner..hukhuk..tapi orang cakap practice make perfect..haa..amik ko speaking London petang2 gini..ko ado?

So, sabtu tu ber 'roti' jala la aku..alhamdulillah..dapat la diagih2 kan kepada beberapa individu..ehem..dan minggu ni aku gantung kuali sampai la abis krismas..sebabnya aku outstation dan balik outstation terus balik kampung..yeayy..korang layan la gambar ni ea..kalau roti nampak tak kemas gulungnye..acu korang buat pulak bagi kemas2 gitu..huhu







Tiada ulasan:

Catat Ulasan